Wednesday, August 17, 2005

pas 17-an

"Merdeka" adalah sebuah kata yang amat bermakna, dan amat mahal pada saat kita merasa tidak bebas, dan tidak merdeka. Setelah kita merdeka, kita akan merasakan kemerdekaan itu sebagai bagian dari kehidupan yang layak, sesuatu yang sangat wajar . Kita merdeka, seperti kita bernafas, bahkan saat kita buang hajat. Merdeka dan kemerdekaan adalah sesuatu yang dengan sendirinya harus dan telah kita miliki. Akhirnya, kita lupa betapa bermakna dan betapa mahal kita rasakan nilai kemerdekaan itu sebelum kita menikmati selera bebas dan merdeka. Sama biasanya dengan untuk menganggap kemerdekaan itu seperti apa. Dan memperlakukan upaya memperingati kemerdekaan, adalah euforia hiburan, bukan sesuatu yang sakral dan ideal. Untuk usia 60 tahun, seperti halnya merayakan kemerdekaan di tengah lomba panjat pinang dan arena goyang dangdut. Cermin realita gebyar kemerdekaan yang selalu sama setiap tahun.

Itulah untuk hari ini, bangsa ini merayakan hari jadi yang ke 60, sebuah upaya memaknai muatan sakral setiap tahunnya untuk memperingati kejadian detil yang makin terdistorsi dan bias makna. Sehingga sudah umum sangat terlupakan bagaimana untuk kejadian yang berkisar puluhan tahun silam itu dapat teringat kembali. Sejarah yang tak terdeteksi kecuali ingatan masa revolusi lewat propaganda rezim kedua di negara ini yang perlahan membudayakan sistem paternalistik dan budaya ‘inggih doro’.

Kita tak akan tahu sejarah sebenarnya terjadi seperti apa, kecuali narasi besar yang telah ditentukan, yang dalam hal ini adalah kuasa hegemoni. Tanpa menjelaskan siapa hegemoni itu, rasanya kita sudah tahu. Sejarah memang sudah disiapkan sedemikian untuk direkayasa dan bagian tertentu yang dihilangkan.

Met 17-an deh.

3 comments:

Anonymous said...

Good day !.
You may , probably curious to know how one can manage to receive high yields .
There is no need to invest much at first. You may begin to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
The firm represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with affiliates everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become a happy investor?
That`s your chance That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I began to get real money with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to choose a proper companion utilizes your savings in a right way - that`s the AimTrust!.
I earn US$2,000 per day, and my first deposit was 1 grand only!
It`s easy to start , just click this link http://yhurerajyj.o-f.com/sugakut.html
and go! Let`s take our chance together to become rich

Anonymous said...

Hello!
You may probably be very interested to know how one can make real money on investments.
There is no need to invest much at first.
You may commense earning with a money that usually goes
on daily food, that's 20-100 dollars.
I have been participating in one company's work for several years,
and I'm ready to share my secrets at my blog.

Please visit my pages and send me private message to get the info.

P.S. I earn 1000-2000 per day now.

[url=http://theblogmoney.com] Online investment blog[/url]

Anonymous said...

Good day, sun shines!
There have were times of hardship when I didn't know about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
I have never thought that there weren't any need in big initial investment.
Now, I feel good, I started take up real income.
It's all about how to choose a correct companion who uses your money in a right way - that is incorporate it in real deals, parts and divides the profit with me.

You can get interested, if there are such firms? I'm obliged to answer the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]